KORONA GÜNLERİMİZİ NASIL DEĞERLENDİRİYORUZ? ONLINE KOÇLUK DESTEĞİ VE EV EGZERSİZLERİ (İZMİR)

 

Herkese merhabalar

Dünya’da ve ülkemizde gerçekten de hiç hayal bile edemeyeceğimiz şeyler oluyor. Kim derdi ki bir gün gelecek ve tüm Dünya evden çıkmaya korkar olacak. Belki rüyamızda bile görsek inanmayabilirdik böyle bir şeyin olacağına. Tabiki her şeyin olduğu gibi bunun da bir sonu gelecek ve bundan da öğrenmemiz gereken bir çok çıkarım var. Aslında bu günlerin olması belki de bir çoğumuzun hayatında çok önemli değişimler geçekleştirecek. Kimimiz bu güne kadar yaşadığı hayatı şöyle bir gözden geçirip, “bu güne kadar ben ne yaptım? Ya da ne yapıyorum?” diyecek. Kimimiz geçim derdinde Kimimiz üç günlük dünya ya yarın ben de ölsem, o zaman son günlerimde neler yapardım diyerek ölmeden önce yapılacaklar listesinin tarihini öne çekecek.

Aslında şu an dünya büyük bir karma yaşıyor. İnsanoğlu yüzyıllar boyunca hem doğayı hem kendini yok edip durdu. Hatta doğada insandan daha zararlı bir canlı yok diyebiliriz. Acaba tüm bu yangınlar, salgın hastalıklar, doğanın insanları kendine getirmek için gerçekleştirdiği bir uyarı mı? Doğa bize “ben olmazsam siz de olmazsınız.” ı kibarca ve an anlayabileceğimiz dilde öğretiyor mu? Dünyanın bir çok yerinde balıklar çoğaldı, hava ve çevre temizlendi ve doğa yeniden canlandı. Herkes işe gitmeyi bırakınca trafik azaldı. Egzoz dumanları artık havayı eskisi kadar kirletemiyor. Yolda arabadan sigara ya da çöp atan magandaların sayısı da büyük oranda düştü. Gerçi şimdi de yüz maskelerini fırlatanlar var ama yine kendi kendilerine ve çocuklarına zarar veriyorlar.

Aslında yapılacak şey çok basit bu aralar dışarı çıkmamak. Eğer kendi kendinze yetemiyorsanız, sürekli birileriyle olmak, bir şeyler yapmak isteğindeyseniz bu zamanlar sizin için çok zor geçecek ve dışarı çıktıkça da bu konu uzayıp gidecek. Biraz sabır ve kendi kendimize yetebilme ile tüm bu zorlukların üstesinden gelebiliriz. Ben de bu konularda size yardımcı olmak için buradayım.

Bugün bacak ve kalçalarınız için evde lastikle yapabileceğiniz iki egzersiz videosu ekliyorum. Direnç bandı ile air squat ve lateral tube walk Bu egzersizler quadriceps, hamstring ve glute kaslarınızı çalıştırır. Yani ön bacak, arka bacak ve kalça. Daha önce bu tarz antrenmanlar yaptıysanız dinlenme ve set sürelerini siz belirleyebilirsiniz. Daha önce yapmadıysanız postürünüzün duruşu, egzersiz ve dinlenme süreleri hakkında bana danışabilirsiniz. Bu süreler önemlidir. Hareketleri yanlış yapasanız zamanla duruş bozukluğu veya sakatlıklar olabilir. Yazının sonunda tekrar instagram hesabını ve telefon numaramı belirteceğim buradan benimle iletişime geçebilirsiniz. (Luminy Life)

 

Şimdi evde benimle birlikte neler yapabilirsiniz bunlardan size en uygun olanını seçelim. Birlikte yapabileceğimiz egzersiz ve koçluk programları nefes çalışmaları, yoga dersleri, esneklik, kuvvet, güç antrenmanları, fonksiyonel antrenmanlar, pilates dersleri, evdeki eşyalarla yapabileceğiniz egzersizler, vücut şekillendirme ve kilo vermek için kişiye özel programlar yani personal training programları. Bu derslerden bazıları bire bir bazıları grup dersleri şeklinde yapılabilir.

Bire bir yaptığımız personal training dersleri dediğimiz derslerde tamamen size özel bir program hazırlanır. Bu programda sizin dinlenik nabzınıza göre yapacağım heseplamalar, çeşitli efor, esneklik testleri ve postür analizinize göre, duruş bozuklukları, ile, yağ yakımına, vücut şekillendirme, kuvvet ve performans arttırma ve bunun gibi sizin seçeceğiniz bir çok hedefe yönelik sadece size özel olarak programlar hazırlayacağım.

Grup olarak alacağınız müzik eşliğinde yağ yakımı veya vücut şekillendirmeye yönelik curcuit training, crossfitt ve hit tarzı antrenmanlar ise sinerji ve grup enerjisi ile yine yüksek motivasyonla katılabileceğiniz derslerden.

Dilerseniz yoga, pranayama, nefes ve meditasyon dersleri alır veya yoga felsefesi sohbetleri yapar, yoga felsefesine açısından karma ve Korona virüs ile dünyanın karmasından kendi özümüze bir yolculuk yapabiliriz veya sizin seçeceğiniz günlük yaşamdan herhangi bir konuyu yoga felsefesi bakış açısından değerlendirebiliriz.  Bu dönemde özellikle dernekler, topluluklar ve takımlar online olarak bir araya gelip çeşitli organizasyon, faaliyet veya etkinlikler düzenleyebiliryor ve bu online birleşme bu dönemi rahat atlatmamızı sağlıyor. Geri dönüşlerinizi, yorum veya fikirlerinizi bekliyorum. Uzaktan eğitim ve online dersler için bana ulaşabilirsiniz. Youtube kanalını daha da aktifleştirip antrenmanlar koymaya başlayacağım takipte kalınız.

Herkese huzurlu, eğlenceli ve sağlıklı günler!

Canan Yıldırım

Instagram :Luminy Life

0531 525 77 47

KÜREK ANTRENMANI ANATOMİSİ, ÇALIŞAN VE ESNEYEN KASLAR (ROWING EXERCISES) İSTANBUL (CANAN YILDIRIM EĞİTİMLERİ)

İsa Kurtca ile Dragon Boat Yarış hazırlıkları ve kürek antrenmanları, fonksiyonel egzersizler, İstinye, Haliç, Göktürk İstanbul'da
Dragon Boat Yarış hazırlıkları ve kürek antrenmanları, fonksiyonel egzersizler, İstinye, Haliç, Göktürk İstanbul’da

Herkese merhabalar, İstanbul’da baharın gelmesiyle outdoor ve doğa egzersiz programları ile sağlıklı bir şekilde kilo vermek ve vücut şekillendirmek çok daha eğlenceli bir hal aldı.

Bahar aylarında gerçekleşecek olan Dragon Boat festivali için kurumsal şirketler ve çalışanları yarış hazırlıklarına başladı bile.

Fonksiyonel vücut egzersizleri ve nefes çalışmaları içeren antrenmanlar sayesinde, yarışmacılar hem nabız ve kardiyovasküler sistemlerini düzenleyerek, dayanıklıklık, kuvvet ve çevikliklerini geliştirirken,

aynı zamanda da hep birlikte, takım çalışması ile motivasyonlarını ve verimliliklerini arttırıyor.

Şimdi dilerseniz biraz kürek antrenmanlarını bilimsel anatomik olarak inceleyelim.

Eklem rahatsızlıkları ya da duruş bozuklukları yok ise kürek egzersizleri ve çalışmaları bacaklara ve eklemlere aşırı stress yaratmadan kardiyovasküler çalışmayı sağlar.

Şayet bel ağrılarınız, omurgadaki disklere kaymalar veya sorunlar var ise kürek egzersizlerine engel teşkil edebilir.

Canan Korkmaz ile İstanbul Göktürk, İstinye, Tarabya, Haliç ve daha bir çok yerde pranayama ve nefes derslerine katılın, nabzınızı kontrol edin, kondisyonunuzu ve dayanıklılığınızı arttırın, güçlenin, hastalıklara karşı korunun, bağışıklık sisteminizi güçlendirin.
Canan Yıldırım Korkmaz ile İstanbul Göktürk, İstinye, Tarabya, Haliç ve daha bir çok yerde pranayama ve nefes derslerine katılın, nabzınızı kontrol edin, kondisyonunuzu ve dayanıklılığınızı arttırın, güçlenin, hastalıklara karşı korunun, bağışıklık sisteminizi güçlendirin.

Kürek antrenmanlarının diğer kardiyo egzersizlerinden daha farklı ve biraz daha zor olmasının nedeni yapılan kürek egzersizinin stresi tüm vücuda yayarak geniş çaplı bir yorgunluk yaratarak nefes limitlerini zorlamasıdır. Bu nedenle antrenmanın yanı sıra, nabzı düzenlemek, geliştirmek adına, kondisyonun daha uzun sureli devamlılığının sağlanması için nefes egzersizleri de yapılmalıdır.

Kürek egzersizleri düzenli yapıldığında yağ oranlarını büyük ölçüde düşürerek, dayanıklılık ve kuvvet kazandırır.

Kol Kasları:

Kürek antrenmanları sırasında kollarınız tüm vücudunuzu geriye çekme ve geri bırakma sırasında bir direnç yaratır. Biceps, triceps ve deltoitler çekiş ve bırakışlarda birlikte çalışır. Bunun yanı sıra bilek kaslarınız, fleksörleriniz ise tüm gücünü siz ipi veya küreği tutarken sizi itmek için kullanılır.

Orta Bölge Kasları:

Kürek antrenmanına başladığınızda sırt kaslarınız kendinizi incitmemeniz veya düşmemeniz için vücudunuzu düzgün postürde ve sağlam tutar. Erector spina, lumbar bölgesi ve alt omurga kasları vücudunuzun dik durmasını sağlar.

Bacak kasları: Kürek antrenmanları sırasında itiş ve serbest bırakışlarda bacak kasları da devreye girer. Kasılır ve esnerler.

Şimdi kürek antrenmanını anatomik olarak inceleyelim. Hangi kas grupları neler yapıyor bakalım. Kırmızı ve sarı kas grubunun gösterildiği görsellerde kırmızı olan kaslar kasılıyor, kısalıyor ve sıkılaşıyor, sarı olan bölgeler ise uzuyor ve esniyor.

Catch (Yakalayış):

Kürek antrenmanı yakalayış aşamasında çalışan ve esneyen kaslar. (Kırmızılar çalışan kaslar, sarılar esneyen.)
Kürek antrenmanı yakalayış aşamasında çalışan ve esneyen kaslar. (Kırmızılar çalışan kaslar, sarılar esneyen.)

 

 

 

 

 

 

Bacaklar sıkıştırılmış, incik kasları dik durumda, deltoid kaslarınız kolları kaldırmak için çalışır vaziyette, parmaklarınızın fleksör kasları ve baş parmağınız barı tutmanızı sağlar. Sırt kasları gevşemiş ve rahatlamış, karın kasları ise göğsü öne itebilmek için esnemiş vaziyettedir. Özet olarak çalışan kaslar, Erector Spinae (omurga), Gastrochnemius (arka alt baldır) ve Soleus (arka alt baldırın aşağısı), Hamstring (arka üst bacak) kasları.

 

Drive (Sürüş):

 

Kürek antrenmanında erector spinae, hamstringler, gastrokinemius ve soleus. kasları.
Kürek antrenmanında yakalayış aşamasında erector spinae, hamstringler, gastrokinemius ve soleus. kasları.

 

 

 

 

 

 

Sürüşün1. Aşaması:

 

Kürek antrenmanında sürüşün 1. aşaması ve çalışan, esneyen kaslar.
Kürek antrenmanında sürüşün 1. aşaması ve çalışan, esneyen kaslar. (Romboidler, erector spinae, hamstring, quadriceps, gastrokinemius ve soleus kasları.)

 

 

 

 

 

 

Sürüşün 2. Aşaması:

 

Sürüşün 2. aşamasında hemen hemen bütün vücut kasları devrede.
Sürüşün 2. aşamasında hemen hemen bütün vücut kasları devrede.

 

 

 

 

 

Başlangıcı bacağın güçlü ve ana kasları ve tüm omuz kasları birlikte çalışır. Bicepsler sürüş aşamasında barı abdominal kaslara doğru çekiş işini yaparken, sırt kasları vücudu geriye iterken çalışarak, glute (kalça kasları) ve hamstring kaslarının uzamasını sağlar. Sürüş aşamasındaki kol çekişi bittiğinde hemen hemen tüm üst vücut kasları devreye girmiş olur.

Sürüş aşamasında çalışan kaslar:  Erector Spinae, Rhomboids, Quadriceps, Gastrochnemius and Soleus, and Hamstrings

Kürek antrenmanı sırasında sürüş aşamasında çalışan kaslar kırmızı, esneyen kaslar sarı ile gösterilmiştir.
Kürek antrenmanı sırasında sürüş aşamasında çalışan kaslar kırmızı, esneyen kaslar sarı ile gösterilmiştir.

 

 

 

 

 

 

3.Finish (Bitiş):

Kürek antrenmanında bitiş aşamasında çalışan kaslar şekilde gösterilmiştir. Sizler de bizimle İstanbul, Göktürk ve istinye'deki fonksiyonel sporcu yetiştirme antrenmanlarına katılın başarınızı 2'ye katlayın.
Kürek antrenmanında bitiş aşamasında çalışan kaslar şekilde gösterilmiştir. Sizler de bizimle İstanbul, Göktürk ve istinye’deki fonksiyonel sporcu yetiştirme antrenmanlarına katılın başarınızı 2’ye katlayın.

 

 

 

 

 

 

Bitiş aşamasında abdominal kaslar vücudu stabilize eder ve glutler (kalça kasları) ve quadricepsler daralır, kısalır. Bicepsler ve sırt kasları gövdeyi bitiş pozisyonunda tutmak ve üst kolları içten döndürmek için kısalır, kasılır.

 

 

Kürek antrenmanında (Rowing) bitiş aşamasında çalışan kaslar kırmızı, esneyen ve gevşeyen kaslar sarı ile gösterilmiştir.
Kürek antrenmanında (Rowing) bitiş aşamasında çalışan kaslar kırmızı, esneyen ve gevşeyen kaslar sarı ile gösterilmiştir.

 

 

 

 

 

 

Bitiş aşamasında çalışan kaslar:  Erector Spinae, Bilek Extensorleri ve Flexorleri, Triceps, Biceps, Deltoidler, Pectoralis Major, Rectus Abdominus, Internal and External Obliques, Quadriceps ve Hamstringler.

 

Recovery (Toparlanma):

 

Kürek antrenmanında toparlanma aşamasında çalışan kaslar kırmızı, esneyen kaslar yine sarı ile gösterilmiştir. Canan Korkmaz ve İsa Kurtca ile fonksiyonel kürek antrenmanları ve özel dersler ile Dragon Boat Festivaline takımınızı hazırlayın.
Kürek antrenmanında toparlanma aşamasında çalışan kaslar kırmızı, esneyen kaslar yine sarı ile gösterilmiştir. Canan Yıldırım Korkmaz ve İsa Kurtca ile fonksiyonel kürek antrenmanları ve özel dersler ile Dragon Boat Festivaline takımınızı hazırlayın.

Triceps, kolları vücudun önüne ve ileri itmeye çalışır. Abdominal kaslar gövdeyi ileri iter. Hamstring ve calve (kalf) kasları yakalayış için öne kayış sağlar.

 

İSTANBUL, İSTİNYE VE GÖKTÜRK’TE DOĞA AKTİVİTE, ZİNDELİK, MOTİVASYON, SPOR VE YOGA DERSLERİ

Canan Korkmaz ile zindelik ve motivasyon programları ile bahara merhaba diyin. Doğa ile bütünleşin, meditasyon ve nefes derslerine katılın. Solunum yollarınızı temizleyerek, enfeksiyon ve virüslerden korunun, soğuk algınlığı ve gribe yakalanma riskinizi düşürün. Depresyondan kurtulun.
Canan Yıldırım Korkmaz ile zindelik ve motivasyon programları ile bahara merhaba diyin. Doğa ile bütünleşin, meditasyon ve nefes derslerine katılın. Solunum yollarınızı temizleyerek, enfeksiyon ve virüslerden korunun, soğuk algınlığı ve gribe yakalanma riskinizi düşürün. Depresyondan kurtulun.

İstanbul’da artık havalar güzelleşmeye başladı. Adeta bahar geldi. Sağlıklı bir yaşam için yaşam boyu sağlık ve spor faaliyetlerinde bulunmamız gerektiğini zaten biliyoruz. Her gün en az 30 dakikalık doğada yapacağınız kardiyo ile hastalıklara yakalanma riskinizi düşürürken, bağışıklık sisteminizi de güçlendiriyorsunuz.

Haftasonu ve haftaiçi yapabileceğimiz zindelik, motivasyon, sağlık ve spor etkinlikleri ile hem çevrenizi geliştirin ve sosyalleşin, hem de arkadaşlarınız, aileniz ve sevdiklerinizle kendiniz ve çevreniz için iyi bir şey yapın. Unutmayın ki eğer siz kendinizi iyi hissederseniz, iş, aşk, okul, aile hayatınız da iyi gitmeye başlar. Siz değişirseniz, çevreniz de dönüşmeye başlar.

 

Peki bu zindelik aktiviteleri neleri içeriyor? Doğada öncelikle solunum yollarımızı temizleyerek zindelik aktivitelerine başlıyoruz. Sonrasında ise vücudumuzda

Canan Korkmaz ile 2018 mart eğitimleri doğa aktivite, zindelik, ve motivasyon programları, yoga, pilates, fitness ve personal training dersleri Göktürk ve İstinye İstanbul'da başladı
Canan Yıldırım Korkmaz ile 2018 mart eğitimleri doğa aktivite, zindelik, ve motivasyon programları, yoga, pilates, fitness ve personal training dersleri Göktürk ve İstinye İstanbul’da başladı

oluşmuş olabilecek tıkanıklıkları açmak, tüm vücut sistemlerimizin ve endokrin sistemimizin düzgün çalışmasını sağlayacak vücut egzersizleri yapıyoruz. Engin ve büyük ağaçlar arasında, içimize mis gibi havayı çekerek trekking ile programımıza devam ediyoruz.

Sizler de doğa aktivite, zindelik ve sağlık programlarına katılmak istiyorsanız hemen bilgi ve

rezervasyon için arayın. Zindelik programlarının yanı sıra, profesyonel yaşam ve spor koçumuz Canan Yıldırım Korkmaz ile yoga, pilates, özel spor dersleri (personal training), nefes dersleri, meditasyon ve ihtiyacınız olan egzersiz programı her ne ise onu bularak yaşamınıza geçirebilirsiniz.

Canan Yıldırım Korkmaz ile derslere başladığınızda ilk olarak herhangi bir duruş bozukluğunuz olup olmadığına bakıyoruz, daha sonra vücut ölçüm ve analizleriniz yapılıyor. Böylece neye ihtiyacınız olduğu belirlenerek hedefleriniz ile birleştiriliyor.

Bahar alerjileri, soğuk algınlığı, grip, kalp ve damar rahatsızlıkları, astım ve alerjiler gibi rahatsızlıklardan kurtulmak, duruş bozukluklarını, eklem ve kas rahatsızlıklarını önlemek için doğada zindelik ve motivasyon derslerine katılın. Canan Korkmaz ile yoga, pilates, nefes ve fitness dersleri İstinye ve Göktürk İstanbul'da devam ediyor. Ofis motivasyon programları hakkında bilgi almak için hemen arayın.
Bahar alerjileri, soğuk algınlığı, grip, kalp ve damar rahatsızlıkları, astım ve alerjiler gibi rahatsızlıklardan kurtulmak, duruş bozukluklarını, eklem ve kas rahatsızlıklarını önlemek için doğada zindelik ve motivasyon derslerine katılın. Canan Yıldırım Korkmaz ile yoga, pilates, nefes ve fitness dersleri İstinye ve Göktürk İstanbul’da devam ediyor. Ofis motivasyon programları hakkında bilgi almak için hemen arayın.

Sizin için en uygun sağlık ve spor programı belirlendikten sonra, beslenme, uyku düzeni, fiziksel yapınız, su içim oranınıza kadar ayrıntılı olarak her alan ile tek tek ilgileniyoruz.

Luminy ailesine siz de katılmak ve bilgi almak için hemen arayın. 0537 684 94 99

 

İZMİR ALSANCAK, ÇEŞME VE GÖKTÜRK’DE YOGA, PILATES, REFORMER VE EŞLİ EGZERSİZ

 

Canan Korkmaz ile İstanbul'da The Power Lab Göktürk dersleri başladı.
Canan Yıldırım ile İzmir, Alsancak ve  İstanbul’da Luminy Life Göktürk eşli, özel ve grup yoga ve nefes dersleri başladı.
Göktürk'te sağlık, spor, fitness, wellness The Power Lab'de. Canan Korkmaz ile couple work out dersi.
İzmir, Alsancak, Urla Çeşme ve Göktürk’te sağlık, spor, fitness, wellness Luminu Life’da. Canan Yıldırım ile couple work out dersi.

Herkese merhabalar,

Kasım ve aralık ayında da sağlık ve spor adına olan çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. 2019 a veda etmeye çok yaklaştığımız şu günlerde,  yeni yılda sizlerle İzmir Alsancak ve İstanbul, Göktürk’te Luminy Life stüdyosunda yeniden bir arada olmaktan mutluluk duyuyoruz. Yeni yıl yaklaşırken, geçmiş senenin tüm yorgunluklarını ve yaşanmışlıklarını bir yana bırakıp, siz de kendiniz ve sevdikleriniz için iyi bir şey yapın ve kendinizi, Luminy Yaşamın sağlık dolu kollarına bırakın.

Göktürk Luminy Life’da Canan Yıldırım ile incelme, sıkılaşma, kilo kontrolü, duruş bozukluklarına, eklem rahatsızlıkları, sırt, bel, boyun ve diz ağrılarına yönelik antrenman programları, egzersizler, yoga, pilates, reformer ve nefes dersleri başladı. Stüdyo derslerinin yanı sıra hava koşulları müsade ettiği taktire doğada da devam eden

Herkes için yoga, pilates, reformer, özel ve grup dersleri İstanbul, Göktürk The Power Lab'de
Herkes için yoga, meditasyon, nefes, reformer pilates, özel ve grup dersleri İzmir, Alsancak, Urla, Güzelbahçe ve İstanbul, Göktürk Luminy Life’da

derslerimiz ile daha çok yaşama enerjisi ile dolacak, bağışıklık sisteminizi güçlendirerek hastalıklarla mücadele konusunda daha da güçlenecek, fiziksel, zihinsel ve ruhsal açıdan en iyi versiyonunuza ulaşacaksınız.

Antrenman programlarınız yazılmadan önce, sağlık bilgileriniz alınacak, postür analiziniz yapılacak ve hedefleriniz doğrultusunda size en uygun olacak olan egzersiz planlamasını spor koçunuz ile yapma şansına sahip olacaksınız. Daha sonra düzenli olarak yaptığınız antrenmanlarınız ve sağlık programlarınız ile bu dünyadaki sizin için en değerli yer olan bedeninizde daha huzurlu, rahat, mutlu, fit ve dinç olacaksınız.

Dilerseniz grup derslerine katılın, dilerseniz bire bir, özel olarak alacağınız personal training derslerine veya eşli egzersiz programına eşiniz, erkek veya kız arkadaşınız, çocuğunuz ile katılın. Herkes için, her seviyede ve haftanın her günü gerçekleşen derslerimiz hakkında bilgi almak için, iletişim bölümündeki telefon numarasından hemen bizi arayın.

Sağlıkla Kalın

0531 525 77 47